Powoli zima od nas odchodzi, można już usłyszeć budzące się do życia ptaki, a my czujemy się po tych kilku zimnych miesiącach ciężko, ospale. Zaprośmy wiosnę do kuchni, ponieważ jak wiadomo, jedzenie ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Nie ma jeszcze na rynku nowalijek, ale powoli możemy zacząć przestawiać się na lżejsze niż zimą jedzenie. Mamy do dyspozycji sporo warzyw, które możemy już w kuchni wykorzystać – cukinia, bakłażany, nasza popularna marchew, cebula – gdy połączymy niektóre warzywa z owocami cytrusowymi, możemy otrzymać naprawdę pyszną sałatkę. Pijmy dużo soków wyciskanych z warzyw i owoców – to prawdziwa bomba witaminowa, o tej porze roku szczególnie konieczna. Ograniczmy jedzenie ciężkich potraw, mięso wystarczy nam zupełnie dwa, trzy razy w tygodniu, a jeżeli już zdecydowanie chude mięso – drób, królik, cielęcina. Gdy dodamy do pieczenia czy duszenia porcję świeżych ziół – a są do kupienia przez cały czas, od razu lepiej się poczujemy. Możemy sobie w tym okresie pozwolić na rozgrzewającą czekoladę z dodatkiem chili – poprawi nastrój, zwiększy energię i doda optymizmu.

Leave a Reply

Czy wiesz że
  • Mała rzecz, a tak wiele możliwościMała rzecz, a tak wiele możliwości
    Jajko, symbol nowego życia, cieszy się dużym zainteresowaniem w kuchni przez cały rok, nie tylko podczas Świąt Wielkanocnych. Gdy nas głód dopada, a w lodówce mamy tylko kilka jajek, nie …
  • Jaka jest kuchnia czeska?Jaka jest kuchnia czeska?
    Kuchnia czeska jest specyficzna: knedle ziemniaczane i z bułki, gulasz, mało sałatek, niezbyt smaczne kiełbasy, a jednocześnie smażony ser z frytkami i sosem żurawinowym – danie pyszne, ale będące prawdziwą …
Październik 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Strony